Kertalainasta joustoa arkeen - suosittu kulutusluotto alk. 35,68€/kk

Haluamme tarjota sinulle joustoa arkeesi Laina.fi:n Kertalainalla

Kertalaina on 12, 24, 36, 48 tai 60 kuukauden tasaerissä takaisin maksettava kulutusluotto.  Voit valita lainasummaksi 600 ja 5000 euron väliltä minkä tahansa summan sadan euron välein.  Lopullinen takaisinmaksuaika riippuu Kertalainan summastasi. Kulutusluotto on erinomainen vaihtoehto kun tarvitset nopeasti rahaa harkittuun tai yllättävään hankintaan. Se on hinnoiteltu siten, että arjen kustannukset pysyvät vielä kohtuullisina. Tutustu lainataulukkoon ja hae sinulle sopivin lainasumma ja kuukausierä.

Hae Kertalainaa

Mikäli sinulla herää kysyttävää tai et ole varma, kuinka prosessi etenee, asiakaspalvelumme on sinua varten. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin maanantaista perjantaihin klo 7-22:00 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 9-21:00 numerossa 0200 30033 (pvm/mpm).

Käyttäjien arvioita

- kävijät ovat antaneet
3.91 tähteä 5:stä

Arvosteltu 4764 kertaa.

Kertalaina & Kulutusluotto - Usein kysytyt kysymykset

LAINAN MYÖNTÄMINEN

Kuka saa Kertalainan?

Kertalaina myönnetään 20-75 vuotiaalle, vakituisesti Suomessa asuvalle, luotto- ja oikeustoimikelpoiselle henkilölle. Hakijan tulee olla asunut Suomessa 2 vuotta.

Kuinka paljon Kertalainaa voi saada?

Myönnämme 600 ja 5000 euron suuruisia Kulutusluottoja euron välein. Myönnettävä summa riippuu hakijan tuloista ja menoista.

Montako lainaa voin saada?

Sinulla voi olla yhtäaikaa avoinna useampi Kertalaina tai Käyttölaina ja Kertalaina. Käyttölainoja sinulla voi kuitenkin olla vain yksi.

Miten haen Kertalainaa?

Kertalaina on kulutusluotto, jota haetaan www.laina.fi etusivulta tai kohdasta Kertalaina. Lainahakemuksia otetaan vastaan 24 tuntia vuorokaudessa. Lainahakemukset käsitellään asiakaspalvelun aukioloaikana ma-pe klo 7-22 ja la-su klo 9-21. Aukioloaikojen ulkopuolella tulleet hakemukset käsitellään seuraavana päivänä.

Miten lainapäätös tehdään?

Hakemuksen yhteydessä kysymme sinulta talouteesi liittyviä kysymyksiä. Nämä vaikuttavat lainapäätökseen. Hyväksyttyäsi lainaehdot hakemuksen yhteydessä saat alustavan lainapäätöksen välittömästi. Saatuasi alustavan lainapäätöksen pyydämme sinua vielä lähettämään kopion palkkakuitista tai tiliotteen viimeiseltä 3 kuukaudelta. Yrittäjiltä pyydämme viimeisimmän verottajan vahvistaman verotuspäätöksen, ja eläkeläisiltä eläkeyhtiön ilmoituksen eläkkeen maksusta. Tuloselvityksenä voimme tapauskohtaisesti käyttää myös esim. henkilön julkisia verotietoja luottopäätöksen tekemisessä.

Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jos sinulla on toisenlainen selvitys tuloistasi. Asiakaspalvelumme palvelee sinua asiakaspalvelun aukioloaikana ma-pe klo 7-22 ja la-su klo 9-21 numerossa 0200 30033 (pvm/mpm).

Miksi tarvitsemme kopion palkkakuitistasi tai vastaavan tositteen?

Kuluttujalainsäännökset velvoittavat meitä vastuullisena toimijana varmistamaan asiakkaidemme takaisinmaksukyvyn. Tuloselvityksenä voimme tapauskohtaisesti käyttää myös esim. henkilön julkisia verotietoja luottopäätöksen tekemisessä. Kun olet toimittanut tarvittavat liitteet, maksetaan hakemasi laina ilmoittamallesi pankkitilille asiakaspalvelumme aukioloaikana.

Milloin rahat ovat tililläni?

Kun olemme vastaanottaneet tarvittavat tositteet tuloistasi, siirrämme rahat tilillesi asiakaspalvelun aukioloaikoinamme ma-pe 7-22 ja la-su 9-21. Kun asiakkaan pankkitili on jossakin seuraavista pankeista: Nordea, Danske Bank, Osuuspankki, Säästöpankki, Ålandsbanken, Handelsbanken, Tapiola Pankki tai Paikallisosuuspankit, näkyy maksu tilillä samana päivänä. Muissa tapauksissa rahan siirtymisessä tilille voi kestää 1-2 pankkipäivää.

 

Mitkä ovat lainaehdot?

Lainaehdot löydät kohdasta Lainaehdot. Tutustu ehtoihin huolella. Jos sinulla on kysyttävää, asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään.

Miten turvallista nettiasioiminen on?

Toimimme yhteistyössä pankkien kanssa ja olemme huolehtineet tietoturvastamme. Turvallisuus on suomalaisten pankkien tasoa. Laskutustamme ja perintää hoitaa iKassa Finland Oy.

Mitä henkilökohtainen Online-palvelu tarkoittaa?

Henkilökohtaiseen Online-palveluun kirjaudut omalla puhelinnumerollasi ja henkilökohtaisella PIN-koodilla tai oman pankkisi tunnuksilla. Online-palvelussa voit muuttaa yhteystietosi ja luoda uuden PIN-koodin. Online-palvelua kehitetään jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden pohjalta.

Miten luon uuden PIN-koodin?

Uuden PIN-koodin voit luoda Online-palvelussa kirjautumalla sisään omilla verkkopankkitunnuksilla.

Voinko peruuttaa lainahakemukseni?

Kyllä. Lainahakemuksen peruuttaminen 14 vuorokauden kuluessa luottopäätöksen tiedoksisaamisesta kuuluu etämyyntisopimuksen piiriin.

Miten asetaan lainauskiellon?

Henkilökohtaisen lainauskiellon voi pyytää asiakaspalvelustamme numerosta 0200 30033 (pvm/mpm).

LAINAN TAKAISINMAKSU JA LASKUTUS

Voinko itse valita eräpäivän ja milloin laina pitää maksaa takaisin?

Eräpäivä määräytyy sen mukaan milloin lainasumma on siiretty tilillesi. Laskun eräpäivää ei voi toistaiseksi vaihtaa laina-aikana. Saat ensimmäsen laskun yhteydessä päivitetyn lainasopimuksen, josta näet lainan eräpäivät ja erien summat.

Ovatko Kertalainan maksuerät aina saman suuruisia?

Kertalaina kostuu tasaeristä. Ensimmäisessä ja viimeisessä maksuerässä on laskennallisista syistä eri summa.

Kuinka maksan Kertalainaani takaisin?

Saat maksuerästä aina uuden laskun ennen eräpäivääsi joko kotiisi postilla tai antaamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli haluat maksaa lainaa enemmän pois, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Maksettava erä on kuitenkin aina vähintään laskusta ilmenevän suuruinen.

Voiko erän maksaa takaisin ennen eräpäivää?

Kyllä. Ennenaikainen lainan takaisinmaksu on mahdollista aiheuttamatta lisäkuluja lainaajalle. Lainasumma on kuitenkin aina lainaehtojen mukainen.

Voinko tehdä ylimääräisiä suorituksia lainalleni?

Kyllä. Viitenumerosi pysyy samana koko laina-ajan ja voit milloin tahansa tehdä ylimääräisiä suorituksia lainallesi. Ylimääräinen lyhennys ei siirrä seuraavaa maksuerää, vaan lyhentää lainaa loppupäästä.

Pitääkö maksaa, jos en ole saanut lainasta laskua?

Kyllä. Mikäli jostakin syystä lasku ei ole tullut lainanottajalle kymmenen päivän kuluessa laskutuskauden päättymisestä, tulee hänen omatoimisesti ottaa yhteyttä Laina.fi:n asiakaspalveluun.

Laskua ei löydy sähköpostistani, mitä teen?

Tarkista ensin, että lasku ei ole päätynyt roskaposti kansioon. Jos laskua ei löydy sieltä, tarkista vielä sähköpostitilin asetukset.

Mikäli käytät Gmailia, tee alla olevat muutokset. Näin varmistat, että saat jatkossa Laina.fi laskut ja postit oikealle välilehdelle. Gmail ohjaa nyt automaattisesti sähköpostit eri välilehdille ja jaottelee ne yleisiin, sosiaalisiin ja mainossähköposteihin (Ensijijainen, Sosiaaliset verkostot, Tarjoukset, Ilmoitukset, Roskapostit ja Keskusteluryhmät).

  1. VAIHE

    Etsi Laina.fi sähköpostisi ” Sosiaaliset verkostot, Tarjoukset, Ilmoitukset tai Keskusteluryhmät” välilehdiltä ja merkitse ne hakasella tai klikkaamalla hiiren oikealla painikkeella.

  2. VAIHE

    Klikkaa valittua sähköpostia hiiren vasemmalle painikkeella ja pidä painike alhaalla. Vedä valittu sähköposti Ensijainen- välilhedelle pitämällä hiiren vasen painike edelleen alhaalla.

  3. VAIHE

    Sinulta kysytään ohjataanko myöhemmät sähköpostit samalta lähettäjältä suoraan tähän kansioon. Klikkaa seuraavaksi Kyllä tai OK.

  4. VAIHE

    Jatkossa kaikki Laina.fi laskut ja postit saapuvat automaattisesti Gmail tilisi Ensisijainen- välilehdelle.

HYLKÄYSPERUSTEET

Miksi lainahakemukseni hylättiin?

Yleisimmät syyt hylkäystilanteissa ovat:

  • Annetut tiedot ovat puutteellisia.
  • Hakija ei ole maksanut aikaisempia lainojaan luotonantajalle tai konserniin kuuluville yhtiöille. Huomioithan, että luotonantaja on Aurajoki Nordic Oy, aikaisemmin Risicum Oyj.
  • Hakijalla on luottohäiriömerkintä.
  • Hakijalla on merkintä erääntyneistä maksuista Suomen Asiakastietoon kuuluvissa yrityksissä.
  • Lainan myöntämisen edelletykset eivät täyttyneet.
  • Hakijan osoitetietoa ei löytynyt Väestörekisterin osoitekannasta.

Hakemukseni hylättiin, koska minulla on Suomen Asiakastiedon piiriin kuuluvissa rahoitus- ja luottoyrityksissä erääntymismerkintä. Mitä tämä tarkoittaa?

Aurajoki Nordic Oy saa tiedon Suomen Asiakastiedolta, että hakijalla on johonkin yritykseen erääntyviä maksuja ja tämän takia lainahakemus on hylätty. Merkintä ei ole maksuhäiriö, vaan tieto, että hakijalla on erääntyviä lainoja muissa Suomen Asiakastiedon piiriin kuuluvissa yrityksissä. Hakija voi tehdä kirjallisen tarkastuspyynnön halutessaan suoraan Suomen Asiakastietoon.